Love My Followers. Mmmuuaahh!

Tuesday, October 18, 2011

MANUSIA KINI





ASSALAMMUALAIKUM & HAI GUYS..

hari ni saya nak post something yg agak serius.
Manusia adalah mahluk paling sempurna yang pernah diciptakan oleh Allah SWT. Kesempurnaan yang dimiliki oleh manusia merupakan suatu konsekuensi fungsi dan tugas mereka sebagai khalifah dimuka bumi ini. Al-Quran menerangkan bahwa manusia berasal tanah dengan mempergunakan bermacam-macam istilah, seperti : Turab, Thien, Shal-shal, dan Sualalah.

itu adalah sebahagian dpd maksud sebenar MANUSIA. tapi cuba kita lihat pada zaman yg serba canggih sekarang ni, manusia yg kononnya sgt berfikiran moden dan maju. dan lihat juga apa yg manusia telah laku kan terhadap alam yg sepatutnya dipelihara dgn baik. semakin byk kejadian yg memusnahkan alam. tsunami, tanah runtuh, banjir besar dan byk lagi semakin kerap terjadi kesan dpd perbuatan manusia.

tapi kalo manusia berfikiran semakin maju dan kononnya hebat, kenapa semakin hari semakin tiada sifat perikemanusiaan??? tgk je kat berita makin hari makin byk pembunuhan, buang bayi malah ada yg sanggup mengelar bayi sendiri!! wahai manusia, tegarnya perbuatanmu terhadap anak yg dikendong di dalam perut selama 9 bulan 10 hari. tidakkah kau kenangkan betapa sakitnya melahirkan bayi yg sepatutnya kamu lindungi???? hmm.. insaflah wahai manusia atas perbuatanmu.



BAYI YANG DIKELAR OLEH IBUNYA SENDIRI YANG BERUSIA 16 TAHUN KERANA KELUARGA TEMAN LELAKI X MAHU TERIMA. ASTAGHFIRULLAHALAZIM...!






YA ALLAH.. AKU BERDOA AGAR PERKARA2 BEGINI TIDAK TERJADI PADA KETURUNAN KU. AMIN..


No comments: