Love My Followers. Mmmuuaahh!

Monday, February 14, 2011

ada apa dgn 14 februari??

assalammualaikum..
ada apa dgn 14 februari? mesti byk kenangan korg mse tarikh ni kn. ade yg suke n duke. de yg sambut anniversary, birthday, couple date n mcm2 lg la. bru2 ni aku bru tau yg tarikh 14 feb ni merupakan tarikh perwira negara Leftenan Adnan meninggal dunia. perajurit negara tuu.. kakak aku plak sambut anniversary perkahwinan die pada tarikh ni. tp kalo ckp psl 14 februari ni msti ramai yg terfikirkan HARI VALENTINE kn?? de yg bg bunga, cincin, rantai n mcm2 hadiah lg la. ye laa.. Hari Valentine ni kn slalu dikaitkan dgn hari yg istimewa utk berkasih syg. tp kte tau x ape sbnrnye sejarah Hari Valentine ni?? haaa.. meh cni aku nk ceghite ckit. mengikut sejarah, nama VALENTINE ni sbnrnye adalah nama seorg paderi. nama sbnr die Pedro St. Valentino. 14 februari 1492 adalah ari kejatuhan KERAJAAN ISLAM lps ditumpaskn oleh kerajaan Valentino. paderi ni umumkn ari tersebut sbg ari 'ksh syg' bcoz for him ISLAM ni ZALIM...!!! tumbangnye KERAJAAN ISLAM dan dirayakan sbg HARI VALENTINE. sbg umat ISLAM, kte x sepatutnye ikut cara hidup masyarakat len. just follow the way of ISLAM. mne2 yg baik, kte guna kn asalkan x langgar cara hidup kte. yg x elok tu kte jd kn pedoman. dlu de jgk membe2 aku yg dpt hadiah mse tarikh ni. mmg la kdg2 rse jeles. tp ble difikirkan blek akibatnye, lebih elok kte x sambut hari valentine tu. kalo nk berksh syg bknnye khusus ikut hari yg tertentu je. ksg syg blh dipupuk setiap mse n keadaan. bg aku, kalo nk berkasih syg tu biarlah berpada2. jgn sampai maruah diri tu dipandang rendah oleh org len. its more better to love Allah first then folllowed by our family, relatives n frenz. nnt jgn plak jd bnde yg bkn2. buang anak la.. bunuh anak la.. eiii.. mntk dijauhkan la semua tu dr keturunan aku. nauzubillah...




astaghfirullah..! ngeri aku tgk gambar2 bayi terbuang ni. nape la de org sanggup buang anak yg x berdosa tu. ikut kajian kebanyakan bayi terbuang ni adalah bayi yg di produce mse NEW YEAR & VALENTINE DAY..! ni ke yg dinamakan kasih syg sampai sanggup buang anak?? even haiwan pun tau syg kn anak die. issshh.. bengang plak aku ngn manusia yg x berhati perut ni. kalo aku dpt, mau kne tikam bertubi2 ngn aku.. HUH.!
(p/s: sorry teremotional ckit. aku mmg sensetif kalo hal2 yg mcm ni. lg2 yg de kaitan ngn bayi) 

No comments: